Cupping Massage

Cupping is een oosterse massagetechniek waarbij gifstoffen en spierkrampen vanuit diepere lichaamsweefsels naar het huidoppervlak worden getrokken. Doordat de spieren en de huid goed doorbloed raken, wordt het voor het lichaam eenvoudiger afvalstoffen te verwijderen, met als gevolg een algehele ontspanning. Cupping heeft een enorme dieptewerking, doordat cups vacuüm op de huid worden aangebracht.

Cupping is een vorm van acupunctuur die gericht is op de beweging van de energie, het bloed, en de lichaamsvloeistoffen. De vastgezogen cups op de huid vervoeren energie en bloed naar een plaats waar de verstorende energie het lichaam kan verlaten via de poriën. Het lichaam wordt eerst in gemasseerd met massageolie, waarna er cups aangebracht worden op diverse plekken. Onder de cups treedt er een zeer sterke doorbloeding op. De cups worden over het lichaam bewogen, wat een zeer diepgaand en krachtige uitwerking geeft. Lichaamscellen gebruiken zuurstof en geven koolstofdioxide af. Wanneer lichaamsenergie geblokkeerd raakt, functioneert een cel minder goed en hopen de gifstoffen zich op. Als er een blokkade in het lichaam is uit zich dit in pijn. En zal de energie niet meer goed door het lichaam stromen. Door gebruik te maken van cupping kunnen afvalstoffen en blokkades beter opgelost worden.

Cupping kan ook gebruikt worden voor cellulitis – en andere afslankings-behandelingen, gezien de cups het verwijderen van vocht en vet uit de vetcellen vergemakkelijken. Spieren en huid raken goed doorbloed en worden daardoor gevoed en ontdaan van afvalstoffen, tegelijk wordt de emotie die bij de drukpunten hoort ook ‘losgetrild’, met als gevolg algehele ontspanning.
Het is nog bijzonder te weten dat na een cupping op de plek van behandeling een duidelijke verkleuring te zien is. Dit is een normaal verschijnsel. Het komt door de intense doorbloeding van het weefsel. De kleur van de plek kan verschillen, van rood tot diep paars. De resterende rode/paarse plek is verder alleen een cosmetisch verschijnsel: het doet geen pijn. Het verdwijnen van de roodheid gaat meestal in gelijke mate op met het verbeteren van de klachten.

Na een voorbereidende, ontspannende massage worden de cups op de, met olie ingesmeerde huid geplaatst. De cups worden vacuüm gezogen waardoor de bloedsomloop plaatselijk wordt gestimuleerd. Via diverse technieken, afhankelijk van de klachten, worden de cups voortbewogen. Hierdoor wordt een diepe doorbloeding verkregen over het volledig behandelde gebied.

Vanwege de enorme dieptewerking bewijst cuppingmassage vooral zijn nut bij schouder- en nekklachten door stress, spanning, migraine en rugklachten.

Cupping werkt zeer ontspannend en geeft verlichting bij:

• Fybromyalgieklachten
  • Chronische pijnklachten zoals stress en overbelasting
  • Hoofdpijn, migraine en duizeligheid
  • Rug,nek en schouderklachten