Cupping Massage

Cupping is een oosterse massagetechniek waarbij gifstoffen en spierkrampen vanuit diepere lichaamsweefsels naar het huidoppervlak worden getrokken.

Doordat de spieren en de huid goed doorbloed raken, wordt het voor het hele lichaam eenvoudiger afvalstoffen te verwijderen, met als gevolg een algehele ontspanning. Cupping heeft een enorme dieptewerking, doordat cups vacuum op de huid worden gebracht.

Na een voorbereidende, ontspannende massage worden de cups op de, met olie ingesmeerde huid geplaatst. De cups worden vacuüm gezogen waardoor de bloedsomloop plaatselijk wordt gestimuleerd. Via diverse technieken, afhankelijk van de klachten, worden de cups voortbewogen. Hierdoor wordt een diepe doorbloeding verkregen over het volledig behandelde gebied. Na een cupping is er op de plek van behandeling een duidelijke verkleuring te zien is. Dit is een normaal verschijnsel. Het komt door de intense doorbloeding van het weefsel. De kleur van de plek kan verschillen, van rood tot diep paars. De resterende rode/paarse plek is verder alleen een cosmetisch verschijnsel: het doet geen pijn. Het verdwijnen van de roodheid gaat meestal in gelijke mate op met het verbeteren van de klachten.

Vanwege de enorme dieptewerking bewijst cuppingmassage vooral zijn nut bij schouder- en nekklachten door stress, spanning, migraine en rugklachten.

Cupping werkt zeer ontspannend en geeft verlichting bij:

• Fybromyalgieklachten

• Chronische pijnklachten zoals stress en overbelasting

• Hoofdpijn, migraine en duizeligheid

• Rug,nek en schouderklachten