Gewrichtsontspanningsmassage

Een Gewrichtsontspanningsmassage is een cadeautje aan jezelf. Je voelt de spanning en stress van je afglijden. Ervaar de kracht en warmte van een massage!

Tijdens deze ontspanningsmassage worden zowel de rug, de schouders, het hoofd, de buik als de benen gemasseerd. De massage werkt niet alleen ontspannend, maar ook wordt er weer positieve energie opgewekt, en voelt men zich na afloop vaak niet alleen ontspannen, maar ook weer fit en energiek. Een ontspanningsmassage is een lichte vorm van massage. Het is dus géén sport massage. Met lichte effleurages, strijkingen en knedingen worden de spieren behandeld.

Een gewrichtsontspanningsmassages heeft veel positieve effecten op lichaam en geest. Zo ontspant het harde, gespannen en pijnlijke spieren, bestrijdt hoofdpijn, neemt stress weg, de ademhaling wordt regelmatiger en de hartslag wordt rustiger.

Massage activeert de bloedcirculatie waardoor o.a. verwijding van bloedvaten plaats vindt en spieren en het zenuwgestel worden geprikkeld. Hierdoor kan de pijn worden bestreden of zelfs weggehaald.

Aanrakingen (massage) stimuleren de hersenen zodanig dat ze endorfinen (hormonen natuurlijke, door het lichaam zelf aangemaakte pijnstillers) produceren.

Massage zorgt voor een betere warmte verdeling in het lichaam en krijgt meer voedingsstoffen toegediend vanuit het bloed wat een positief effect heeft op het groeiproces. Er wordt weerstand opgebouwd tegen ziekten. Door massage wordt de doorbloeding van de spieren bevorderd waardoor het teveel aan melkzuur (afvalstof) verwijderd kan worden.

Gewrichtsontspanningsmassage is een massage die zeer diep inwerkt op de spierstelsel en zenuwstelsel, waardoor veel spanning en stress verdwijnt. Hierdoor kan de levensenergie vrij gaan stromen door het lichaam, waardoor het lichaam weer in balans komt.

Het is een zachte diepwerkende lichaamsmassage. Met lichte bewegingen op de huid worden er diepliggende spanningen los gemaakt. Door het lichaam zacht en respectvol aan te raken en te masseren kunnen diepliggende spanningen worden losgelaten en afgevoerd. Gewrichtsontspanningsmassage is een fijne en helende massage voor elke leeftijd.

Deze massage is ook zeer geschikt voor mensen met fibriomyalgie, reuma, artrose en vermoeidheid. Het lichaam en geest wordt in diepe rust gebracht.

Veel fybromyalgie patiënten ervaren chronische stress. Fybromyalgie openbaart zich vaak na langdurige stress. Doordat chronische stress vaak diep in het onderbewust systeem aanwezig is, kan hierdoor een slaapprobleem ontstaan. De Fybromyalgie patient komt dan ook vaak volkomen verstijfd uit bed. De gewrichtsontspanning zorgt ervoor dat je spanning loslaat en weer goed slaapt .

De meeste mensen met reuma hebben last van pijn en stijfheid in de spieren en gewrichten en zijn vermoeid. Vele mensen met reuma zoeken naast de reguliere behandeling een alternatieve behandeling als aanvulling. Een gewrichtsontspanningsmassage is een goed alternatieve behandeling die ervoor zorgt dat je beter slaapt en minder pijn ervaart.

Ook bij kinderen kan een gewrichtsontspanningsmassage heilzaam werken, vooral bij spanningen/stress bij moeilijke thuis situaties, bijv.  door scheiding van ouders, ziekte in het gezin, problemen op school, examenvrees, faalangst, ADHD, Autisme, PDDNOS enz.  Deze massages geef ik meestal in combinatie met aromatherapie.

De massage kan met of zonder olie gedaan worden. Ik gebruik een natuurlijke neutrale massage olie, die niet vet aanvoelt, huidvriendelijk is, en de huid tevens voedt en verzorgt. De olie meng ik met zuivere etherische oliën. Er is keuze uit diverse geuren, maar indien gewenst kan er ook met een reukloze olie gemasseerd worden.

Duur & Kosten

Indien u verhinderd bent, graag 24 uur tevoren bericht geven, anders wordt de afspraak in rekening gebracht.